۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۹:۴۰

ویژه طلاب و خانواده‌های آنها؛

برترین‌های مسابقات حوزوی قرآن در خراسان مشخص شدند

برترین‌های مسابقات حوزوی قرآن در خراسان مشخص شدند

آزمون مرحله مقدماتي بيست و هفتمين دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خيريه خراسان ویژه طلاب و خانواده‌هاي آنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اين مسابقات در مدارس علميه عالي نواب و حضرت رقيه(س) به ترتيب براي برادران و خواهران طلبه و خانواده‌هاي آنان در رشته‌هاي قرائت، ترتيل و حفظ برگزار شد.

در اين مرحله، 166 نفر در رشته ترتيل، 78 نفر در رشته قرائت و 181 نفر از برادران و خواهران در رشته‌هاي حفظ كل، 20، 10، 5، دو و نيم و يك جزء قرآن كريم حضور داشتند.

شركت كنندگان در اين دوره از مسابقات در دو رده پايين‌تر از 16 سال و بالاتر از اين مقطع سني با يكديگر به رقابت پرداختند و نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله شهرستاني مسابقات اوقاف راه يافتند.

در اين مرحله 35 نفر از طلاب شامل 27 برادر و 11 خواهر و نيز 3 تن از برادران خانواده طلاب و 5 خواهر از خانواده آنان رتبه‌هاي اول تا سوم را از آن خود كردند و به مرحله شهرستاني راه يافتند.

نفرات برتر سال گذشته حوزه و طلابي كه در مسابقات استاني حائز رتبه شده‌اند، به شركت در مرحله مقدماتي نياز نداشته و به صورت مستقيم به مرحله شهرستاني و استاني اوقاف راه پيدا مي‌كنند.

همچنین نفرات برگزيده در هر رشته به مرحله شهرستاني اداره اوقاف و امور خيريه معرفي شده‌اند كه اين مسابقات در اوايل آذرماه برگزار خواهد شد و آزمون مفاهيم در 30 آبان 93 برگزار مي‌شود.

حوزه علميه خراسان در سال‌هاي گذشته در اين مسابقات حضور فعالي داشته و چند تن از طلاب آن در سطح استاني و كشوري حائز رتبه‌هايي شده‌اند.
 

کد خبر 2424207